Mobiilne parkimine on täna populaarseim makseviis parkimise eest tasumiseks ning teenusepakkujad on töötanud välja uusi lahendusi, et parkimisprotsess sõidukijuhi jaoks erinevatel parkimisaladel veelgi mugavamaks teha.
Kuigi mobiilse parkimise teenus on sõidukijuhtidele olnud kättesaadav juba kaks dekaadi, siis igal pool mobiilselt parkimise registreerimine ei ole võimalik – näiteks ei saa seda kasutada paljudes parkimismajades, tõkkepuuga parklates või muude piirangutega parklates. Samas viitab erinevate makseviiside statistika sellele, et klient eelistab enim mobiili – sõnumi ja parkimisrakenduste – vahendusel parkimise registreerimist.
„Nii eraldiseisvate kui ka kaubanduskeskuste parkimismajade tulevikusuund on tõkkepuuta ligipääsu võimaldamine ja mugava parkimise registreerimise pakkumine. Tõkkepuud võiks säilida sellistel suletud parkimisaladel, kus on tarvis piirata ligipääsu, näiteks elamute hoovid ja parklad.“ ütles Viru Keskuse parkimismaja opereeriva AS-i Ühisteenused juhatuse liige Hendo Priimägi.
Tallinna südalinnas asuvast Viru Keskuse parkimismajast eemaldati äsja tõkkepuud, et võimaldada parkimismaja kasutajatele täiesti kontaktivaba parkimise registreerimine. Mobiilselt saab nüüd parkida tsoonis VIRU, elektriautode jaoks on loodud eraldi tsoon VIRUVR. Kui varem oli parkimismaja mobiiliga maksmiseks tarvis võtta parklasse sisenedes terminalist parkimispilet, siis täna saab parkimise alustada ja lõpetada, kasutamata ühtegi parkimismaja seadet. Selleni on jõutud tänu mahukatele arendustele nii mobiilse parkimise teenusepakkujate kui ka parkimiskorraldajate poolelt ja koostööpartnerid näevad, et taoline kontaktivaba lahendus võiks olla ka teiste parkimismajade tulevik. Kuigi enamus parkijaid eelistab pigem mobiili kasutamist, säilib klientide jaoks ka parkimisautomaadis maksmise võimalus.
Telia mobiilipõhiste makseteenuste juht Marek Kruglov tõi välja, et tänapäeva digimaailmas inimeste vajadused ja eelistused muutuvad väga kiiresti ning teenusepakkujad ja arendajad peavad nendele sama kiiresti reageerima. „Meil on hea meel, et saame koos Ühisteenustega parkijatele uut kasutajakogemust pakkuda. Uuendatud PARGI.EE rakenduses on nüüd mobiiliparkimise klientidele kättesaadavad mitmed uued funktsioonid. Lisaks võimalusele parkimismajades parkimist automaatselt alustada ja lõpetada, saab PARGI.EE äpi abil näiteks mugavalt kasutada ka soodustusi. Viru Keskuse parkla külastajad saavad soodustust parkimise hinnast skaneerides äpis sama päeva Kaubamaja ostukviitungi ribakoodi. Kui inimesel on automaatsed uuendused lubatud, saab äpi uusi funktsioone kohe kasutama hakata. Vastasel juhul tuleb veenduda, et parkija kasutab PARGI.EE äpi viimast versiooni,” ütles Kruglov.
AS Ühisteenused korraldab tasulist parkimist Eestis, osutades parkimiskorralduse ja -järelevalve teenust enam kui 700s väliparklas ja opereerides kaheksat parkimismaja. Telekommunikatsiooniettevõte Telia Eesti AS pakub mobiili-, interneti,- TV- ja IT-lahendusi ning on mobiilirakenduse PARGI.EE arendaja.